torsdag 25 december 2014

Ingen vanlig dag

Blodvärdet har gått ner

Utredning
- Koloskopi
- Gastroskopi

Åderbråck i matstrupen konstateras - inget akut

Tittar på tv samma kväll
blir plötsligt väldigt yr
Kräks - massor av blod
Blödande åderbråck
Livshotande

Tiden stannar i en evighet
Rädd. Får inte bli medvetslös
Tänker - Är det här slutet?

Slutar lika plötsligt som det började
Ringer efter ambulans
Piggnar till men är rejält omskakad och omtöcknad
och knappast rationell

Kommer på att jag måste städa bort blodet innan jag åker
- Ambulansmännen säger nej 
men det går snabbare om ni hjälper till
- Ambulansmännen säger nej 
Jag måste i alla fall byta kläder
- Ambulansmännen säger nej. Nu åker vi!

Hamnar på IVA där de säger att mitt hb är 40 (normalt >120)

Hur jag kunde gå till ambulansen är fortfarande en gåta

Blir kvar en vecka på lasarettet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar