torsdag 12 februari 2015

Vardag

Uppskattar verkligen varje dag hemma!
Känns som att jag varit borta väldigt länge.

Första tiden hemma är väldigt skakig.
Biverkningar från medicinerna gör att hela jag skakar rejält,
behöver rollator för att förflytta mig.
Tur att det finns bra hjälpmedel
en rollator inne, en annan ute
men det blir bättre och bättre med tiden

Dessutom ser det ut som att jag genomgått en ansiktsplastik
- många rynkor har försvunnit p.g.a. kortisonsvullnad :)
Men de är snart tillbaka...

Under den första tiden får jag hjälp av hemtjänsten och 
hemsjukvården.
Även sjukgymnast och arbetsterapeut är involverade.

Jag är väldigt glad över att bo i ett land som har
skattefinansierad välfärd!
Om inte så hade jag varit förlorad!
Nu kan jag istället njuta av ny energi varje dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar